Český jazyk a literatura |
Uplatňuje získané znalosti týkající se slovních druhů.
Uvádí základní literární směry a představitele předválečné a meziválečné avantgardy |
podstatná jména
přehled uměleckých směrů; časové řazení |
mluvnické kategorie; duál, hromadná, pomnožná, látková; stupňování přídavných jmen |
Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně.
Zeptá se na základní informace. |
Porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům.
Zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života
porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět
PT: Osobnostní a sociální výchova - Komunikace |
Repaso: La ciudad, En el aeropuerto (opakování témat a slovní zásoby předchozího ročníku). |
Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům.
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
Porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě. |
Opakování učiva 8. ročníku.
Témata: Ferien und Reisen. |
Matematicko fyzikální základ |
sčítá a násobí mnohočleny
provádí rozklad mnohočlenů na součin
provádí početní operace v oboru racionálních čísel.
využívá zákonu odrazu světla při řešení problémů a úloh. |
sčítání a násobení mnohočlenů
vytýkání před závorku, vzorce
absolutní hodnota čísla
opakování úprav zlomků
odraz světla |
|
Člověk a společnost |
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky.
Rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů.
Vymezí a lokalizuje region Prahy. |
1. světová válka
Podoba demokracie po první světové válce.
Charakteristika pražského regionu. |
Seznámení s ročním plánem a systémem hodnocení předmětu.
Zopakování látky konce 8. ročníku - příčiny, průběh a důsledky první světové války.
Opakování krajů v ČR. |
Estetická výchova |
Využívá základní prostředky výtvarného vyjádření . |
Uplatnění jednoduchých technik kresby a malby - kontrast, perspektiva. |
|
Informační a komunikační technologie |
Uvede příklady sítí a popíše jejich charakteristické znaky. |
Fungování a princip internetu
domácí a školní počítačová síť
síťové prvky. |
|
Člověk a příroda |
Orientuje se v základních vývojových stupních fylogeneze člověka.
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. |
fylogeneze člověka
stavba, funkce a význam orgánů a orgánových soustav - opěrná soustava. |
|